Generic selectors
Tylko dokładne wyniki
Szukaj w tytule
Szukaj w treści
Post Type Selectors
post
page
  1. Trans Expert
  2. Aktualności
  3. Nowy portal Klienta iBTM...

Nowy portal Klienta iBTM w GITD

Biuro ds. Transportu Międzynarodowego GITD udostępniło nowy Portal Klienta iBTM.

Przez portal możliwe będzie złożenie wniosków o:

  • przedłużenie ważności licencji wspólnotowej;
  • wydanie dodatkowych wypisów z licencji;
  • wydanie świadectwa kierowcy;
  • wydanie zezwolenia zagranicznego;

a także złożenie informacji dotyczącej wymiany taboru lub zmiany nr rej. pojazdu albo zmiany prawa dysponowania pojazdem.

 

Portal iBTM dostępny jest na stronie:

https://ibtm.gitd.gov.pl/client-portal/login

WAŻNE! Wcześniejsze dane do logowania do INFOMATU nie będą działać.  

Portal Klienta jest dostępny dla przedsiębiorców oraz organizacji przewoźników drogowych po złożeniu wniosku PK1, a następnie po utworzeniu konta i jego aktywacji.

Wniosek o udzielenie przedsiębiorcy dostępu do Portalu Klienta systemu iBTM oraz broszurę informacyjną można pobrać na stronie:

 https://www.gov.pl/web/gitd/komunikat-872023

Wnioski o dostęp do Portalu można złożyć:

  1. w postaci papierowej– podpisane własnoręcznie czytelnym podpisem przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG,
    • na Sali Obsługi (stanowiska 7 i 8) w godzinach od 8:00 do 15:00,
    • przesyłając tradycyjną przesyłką pocztową/kurierską,
  2. w postaci elektronicznej– podpisane podpisami elektronicznymi (np. profilem zaufanym) przez wszystkie osoby wymagane wg sposobu reprezentacji określonego w KRS lub CEIDG, doręczając elektronicznie poprzez pismo ogólne:

 

WAŻNE! Wnioski wysłane drogą mailową nie będą rozpatrywane.

 

Wnioski składane w postaci papierowej zalecamy wypełnić na komputerze. Należy potem wniosek wydrukować i podpisać własnoręcznie czytelnie przez wszystkie wymagane osoby zgodnie ze sposobem reprezentacji.

Wnioski składne w postaci elektronicznej prosimy wypełnić na komputerze, zapisać i załączyć do pisma ogólnego przekazywanego do urzędu.

Jeśli wniosek jest składany w postaci elektronicznej, prosimy nie drukować, nie nanosić podpisu własnoręcznego i nie skanować. Wniosek w postaci elektronicznej po wypełnieniu i zapisaniu należy podpisać tylko podpisem elektronicznym, np. profilem zaufanym. Muszą być podpisy elektronicznie wszystkich osób zgodnie ze sposobem reprezentacji. Jeśli wymagany jest podpis tylko jednej osoby, podpis elektroniczny można złożyć przy wysyłaniu pisma ogólnego do urzędu.

Wnioski nieprawidłowe będą odrzucane, a informacja o tym zostanie przekazany na adres mailowy.

 

Obecnie wnioski o dostęp do systemu mogą składać wyłącznie:

  • osoby fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą (w spółce cywilnej można zgłosić tylko jedną osobę) lub
  • osoby reprezentującej przedsiębiorcę wpisanej w dziale 2. rubryka 1 rejestru przedsiębiorców KRS.

Aktualnie przedsiębiorca jako użytkownika Portalu Klienta nie może zgłaszać ani prokurentów, ani pracowników.

 

 

Źródło:

https://www.gov.pl/web/gitd/komunikat-872023

Źródło zdjęcia:

<a href=”https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie/dotykanie-dloni-z-ikona-wyszukiwania-dla-koncepcji-optymalizacji-pod-katem-wyszukiwarek-lub-seo-aby-znalezc-informacje-przez-polaczenie-internetowe_24458785.htm#page=2&query=computer&position=21&from_view=search&track=sph&uuid=05433403-5ba9-48c5-886d-72b93f2c9a25″>Obraz autorstwa DilokaStudio</a> na Freepik

Aktualności

Zapisz się do NEWSLETTERA